RECENZE: Kniha Nikdy neumírej sama (Lisa Jackson)

Mrazivé a temné thrillery se špetkou romantiky. Brutální sérioví vrazi vybírající si oběti podle podivného klíče. Emancipované hrdinky, které se však rády nechají zachránit statečným hrdinou. Policisté čelící šílencům a bojující o vlastní život. Stará tajemství, hororová atmosféra a zápletky promyšlené do posledního detailu. Tak by se dala charakterizovat tvorba Američanky Lisy Jackson. Aktuální thriller Nikdy neumírej sama patří k tomu nejlepšímu, co kdy napsala.

Američanka Lisa Jackson (1952) pracovala původně jako bankéřka a psát začala na radu své sestry Nancy Bushové, taktéž spisovatelky. Debutovala v roce 1983 a poměrně dlouho se specializovala na romantické příběhy pro ženy. Některé napsala spolu se sestrou, jiné sama a celkem vytvořila přes sedmdesát románů v žánru červené knihovny. Od romantiky přešla k tajemnějším příběhům, přerušila spolupráci se sestrou a pustila se do detektivních příběhů šmrncnutých detektivkou.

Její aktuální thrillery jsou plné ohavných zločinů, vyšinutých psychopatů a sériových vrahů. Její čtenáři (nebo spíše čtenářky) ji za to milují a Jackson sbírá jedno ocenění za druhým. Její thrillery se pravidelně umisťují na předních příčkách žebříčku prodejnosti a českým čtenářům je zprostředkovává nakladatelství Domino. Jackson si potrpí na série a v žádné knize nezapře, že začínala jako autorka romantických příběhů. Ačkoliv její romány nejsou nijak sentimentální, ráda svým postavám (alespoň některým) dopřeje happy end a nebojí se své drastické příběhy obohatit romantickými zápletkami.

nikdy

Nikdy neumírej sama je prototypem Lisy Jackson. Čtenáři tu v hojné míře najdou všechno, co autorku proslavilo a odlišilo od jejích kolegů. Nad to je kniha plná laskavého humoru i špičkování mezi postavami. Kniha má několik hlavních hrdinů a je zajímavé sledovat, jak se vyvíjejí jejich pracovní i osobní vztahy. Od začátku do konce můžeme sledovat Zoe a Chloe, což jsou jednadvacetiletá dvojčata, která se mají stát další obětí sériového vraha s přezdívkou Vrah 21. Tento psychopat se zaměřuje na jednovaječná dvojčata, která unáší a vraždí v den jejich plnoletosti. Zoe se podaří uprchnout a hon, který na ni vrah uspořádá, je čistokrevný příběh ve stylu noir.

Jackson píše velmi sugestivně, a tak úplně cítíte, jak vám vrah dýchá na záda. Chloe zatím čeká na ortel a čtenář se postupně dozvídá informace o Vrahovi 21, díky kterým by se dalo poznat, co je to zač a proč dělá to, co dělá. Matka děvčat požádá o pomoc svou přítelkyni Briannu, čímž příběh získá na dalších zápletkách. Brianna pracuje jako psycholožka, vede skupinu pro dvojčata, kterým zemřel sourozenec, a jak brzy zjistíte, tají několik věcí ze své minulosti. Brianna sama kdysi přišla o sestru, a i když se domnívá, že na její smrti nebylo nic podezřelého, opak je pravdou.

Brianně v jejím amatérském pátrání pomáhá novinář Jason, její dřívější školní láska. Jason působí jako sympaťák, ale i on skrývá ve skříni řadu kostlivců. Policejní aparát a oficiální vyšetřovatele zde zastupuje Rick Bentz, který se už objevil v několika příbězích. V románu Nikdy neumírej sama je otcem malého dítěte a rád by odešel od policie. Jenomže to by ho nesměl provokovat sériový vrah Otec John a později i Vrah 21.

Kniha Nikdy neumírej sama obsahuje několik knih v jedné. Menší autor by jednotlivé zápletky rozpracoval do samostatných románů, ale s tím by se Lisa Jackson nikdy nespokojila. Její kniha je proto ideálním čtením pro všechny, kteří milují detektivky natřískané dějem a propletenými komplikovanými zápletkami. A rozumí se samo sebou, že dojde i na romantiku.

Komentovat

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *